Kotor

Alat za prilagodljivost

  • Veći tekst
  • Font za disleksiju
  • Podebljanje teksta
  • Crno-bijelo
  • Visoki kontrast
  • Kursor
  • Resetuj
  • Pristupačnost

JAVNI POZIV ZA UČEŠĆE U PROGRAMU PODRŠKE RAZVOJU ŽENSKOG PREDUZETNIŠTVA

16.02.2022.

Na osnovu Ugovora o  implementaciji  IA40363686 zaključenom između Međunarodne organizacije rada (MOR) i Opštine Kotor dana 23.12.2021. godine br. 01-018/22-249, Rješenja o formiranju Lokalnog partnerstva za zapošljavanje br. 01-018/20-523 i  Sporazuma o saradnji između članova Lokalnog partnerstva za zapošljavanje br.16-306/22-250, Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Opštine Kotor objavljuje

JAVNI POZIV ZA UČEŠĆE U PROGRAMU PODRŠKE RAZVOJU ŽENSKOG PREDUZETNIŠTVA

Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Opštine Kotor (LPZ Kotor) koje čine partnerske organizacije: Opština Kotor, Zavod za zapošljavanje – Biro rada Kotor, Fakultet za turizam i hotelijerstvo, kompanija Expo Commerce, Udruženje Agencija za posredovanje pri zapošljavanju pomoraca Crne Gore i Udruženje hotelijera Kotor, pozivaju sve zainteresovane nezaposlene žene koje žele pokrenuti vlastiti posao da se prijave za učešće u programu podrške razvoju ženskog preduzetnišva. Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Opštine Kotor (LPZ Kotor) sprovodi intervenciju „Osnaživanje nezaposlenih žena za preduzetništvo“ u okviru projekta „Podrška razvoju ženskog preduzetništva“ koji se sprovodi u okviru programske scheme „World of Work in Montenegro: Paving the Road to Recovery“, finansirane od strane Fonda za dobro upravljanje, Vlade Ujedinjenog Kraljevstva i u saradnji sa Međunarodnom organizacijom rada (MOR).  

Cilj projekta je unaprijediti razvoj ženskog preduzetništva na lokalnom nivou i poboljšati inkluzivne preduzetničke strukture na području opštine Kotor. Do kraja projektne realizacije očekuju se unapređenje kapaciteta 25 nezaposlenih žena u poslovnom planiranju kao i 5 funkcionalnih novo-registrovanih samostalnih djelatnosti ili društava. 

U cilju promocije i bližeg informisanja potencijalnih učesnica o ovoj intervenciji LPZ Kotor će

18.02.2022. od 9 do 12h organizovati INFO DAN u hotelu „Vardar“.

Tokom INFO DANA zainteresovane žene će biti u prilici da u direktnoj komunikaciji sa članovima LPZ-a dobiju pojašnjenja, sugestije i odgovore na sva pitanja od značaja za Javni poziv. Događaj će se održati uz obavezno poštovanje epidemioloških mjera.

Javni poziv je usmjeren prema nezaposlenim ženama sa područja opštine Kotor koje žele pokrenuti vlastiti biznis uz finansijsku podršku od strane donatora i savjetodavnu podršku LPZ-a.

Pravo na učešće u programu podrške razvoja poslovnih ideja i biznisa, imaju punoljetne ženske osobe koje žele registrovati posao na području opštine Kotor, a koje su na evidenciji Zavoda za zapošljavanje u trenutku objave ovog Javnog poziva. Prednost za učešće u procesu pružanja podrške razvoju biznisa, imati će:

  • nezaposlene žene sa invaliditetom,
  • majke djece sa posebnim potrebama,
  • samohrane majke.

 

Poželjno je da kandidatkinje imaju:

- visok nivo motivacije za pokretanje samostalnog biznisa;

- sposobnost analitičkog razmišljanja i jasno definisanu biznis ideju;

- prethodne aktivnosti povezane sa biznis idejom;

- biznis ideju koja je inovativna;

- biznis ideju koja ima pozitivan uticaj na životnu sredinu;

- biznis ideju koja ima pozitivan uticaj na zajednicu;

- biznis ideje koje mogu uticati na smanjenje negativnih efekata COVID-19.

 

Nezaposlene žene zainteresovane za pohađanje obuke za razvoj biznis ideje i pokretanje vlastitog biznisa, mogu se prijaviti putem namjenski pripremljenog Obrasca za učešće u programu najkasnije do 22. februara 2022. godine. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, (Član 10. i Član 13.), lični podaci će biti korišteni isključivo u svrhu učešća u programu podrške, u mjeri i obimu koji je za to neophodan i u periodu koji je neophodan da bi se ispunila svrha za koju su podaci prikupljeni.

 

Program obuke će se realizovati za ukupno 25 kandidatkinja. Kandidatkinje čije prijave budu prihvaćene od strane LPZ -a, odnosno Komisije za odabir polaznica GET Ahead obuke i za vrednovanje biznis planova, dobiti će priliku da učestvuju u obuci „Gender and Entrepreneurship Together (GET Ahead)“, u okviru koje će steći znanja neophodna za razradu poslovne ideje i kompletiranje biznis plana. Obuka će trajati 5 dana, a troškovi učešća biće osigurani od strane organizatora.

 

Podnosilac prijave može aplicirati samo sa jednom biznis idejom , odnosno samo sa jednim biznis planom u kasnijoj fazi tj. u roku od 2 dana nakon završene obuke.

 

Komisije za odabir polaznica GET Ahead obuke i za vrednovanje biznis planova će odabrati najmanje 5 biznis planova, čiji nosilac će dobiti finansijsku i savjetodavnu podršku za osnivanje i razvoj biznisa.

 

Nosioci odabranih biznis planova dužne su registrovati djelatnost kojom se namjeravaju baviti u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i pravilima koje važe za odrđenu djelatnost i dostaviti dokaz o registraciji prije ili prilikom potpisivanja Ugovora o dodijeli sredstava za realizaciju biznis ideje.

 

Ukupan iznos sredstava opredijeljenih za raspodjelu po ovom pozivu iznosi 29.986,00 EUR.

 

Finansijska podrška za pojedinačni poslovni poduhvat može biti najviše 5.997,20 EUR, u zavisnosti od složenosti poslovne ideje.

 

Ukoliko je ukupna vrijednost biznis plana veća od iznosa sredstava koji se može odobriti po ovom pozivu, podnosilac prijave je dužna da navede druge izvore finansiranja biznis plana u cilju njegove sveukupne realizacije.

Odobrena sredstva se mogu iskoristiti isključivo za finansiranje opravdanih troškova koji su nastali nakon potpisivanja Ugovora.

 

Pod opravdanim troškovima smatraju se troškovi ulaganja u:

- porezi i doprinosi za samozaposlenu osobu za puno radno vrijeme (max. 6 mjeseci);

- materijalnu imovinu (npr. kupovinu mašina, tehnike, alata, ICT opreme i opreme potrebne za obavljanje djelatnosti na koju se odnosi biznis plan), ista se ne smije otuđiti minimalno 3 godine od dana nabavke;

- nematerijalnu imovinu (npr. kupovina software-a, baza podataka, franšiza i sl. ukoliko su isti neophodni za obavljanje djelatnosti za koju se konkuriše);

- nabavku sirovina i repro materijala (jednokratna kupovina početnih zaliha);

- ulaganje u marketing i oglašavanje (izrada i održavanje website-a, zakup domena i hosting, štampanje materijala za oglašavanje, izrada logotip-a i branding, oglašavanje (internet, tv, radio));

- knjigovodstvene usluge (max. 6 mjeseci i iznos ne smije biti veći od 100e mjesečno)

- troškove edukacije vezane za obavljanje djelatnosti (dobijanje neophodnih sertifikata, licenci i sl.);

- troškovi zakupa poslovnog prostora (max.3 mjeseca)

- administrativni troškovi (struja, voda, telefon i internet, za max. 3 mjeseca)

Sredstva su bespovratna uz uslov da se u cjelosti koriste za razvoj registrovanog biznisa.

 

Finansijska podrška se ne može koristiti za sledeću namjenu:

- za realizaciju aktivnosti koje su u nadležnosti ili odgovornosti Vlade Crne Gore, kao što su formalno obrazovanje, formalna zdravstvena zaštita i sl.;

- za poljoprivredne djelatnosti koje se podržavaju iz opštinskog budžeta i/ili budžeta nadležnog Ministarstva;

- za kupovinu i raspodjelu humanitarne pomoći;

- za aktivnost koja se smatra nezakonitom ili štetnom po okolinu i opasnom za ljudsko zdravlje, npr.: igre na sreću, duvan, alkoholna pića (izuzev proizvodnje vina i voćnih rakija);

- carine i uvozni troškovi;

- za novčane kazne, troškove parničnog postupka;

- za troškove nastale u periodu prije potpisivanja Ugovora o implementaciji biznis plana;

- za gotovinska plaćanja, plaćanja u naturi i plaćanja putem robne razmjene;

- za nemoralne i nelegalne aktivnosti.

 

Obuka GET Ahead za odabrane kandidatkinje će u prvoj fazi biti omogućena za max 25 kandidatkinja, koji su na bazi vlastitih poslovnih ideja, odabrane za učešće. Tokom 5 dana, kandidatkinje će imati priliku da usvoje nova znanja za razvoj poslovne ideje i objedinjavanje biznis plana po ovom rasporedu:

- Modul 1 – uvod u kurs GET Ahead

- Modul 2 – Pokretanje biznisa: uvod

- Modul 3 – Biznis plan: marketing

- Modul 4 – Biznis plan: poslovi

- Modul 5 – Biznis plan: finansije

- Modul 6 – Biznis plan: ljudi

- Modul 7 – Biznis plan: rizici

- Modul 8 – Odlučivanje i pregovaranje

- Modul 9 – Poslovna prezentacija i izlaganje

- Modul 10 – Razvoj mreže podrške

Nakon završene obuke kandidatkinje će pripremiti biznis planove u skladu sa pripremljenim obrascem koji će dobiti tokom pohađanja obuke. Rok za dostavljanje formulara sa biznis planom je 2 dana od dana okončanja petodnevne obuke.

Druga faza podrške biće omogućena za kandidatkinje, autorke najbolje ocjenjenih biznis planova. Ovaj paket podrške podrazumijeva saradnju u kontinuitetu sa kandidatkinjama i mentorsku podršku prilikom registracije i daljeg razvoja biznisa.

 

Ovako kreirana podrška osigurava dugoročan razvoj najboljih biznis planova i smanjuje rizik od stagnacije u poslovanju, odnosno potencijalnog zatvaranja malog biznisa.

 

Finansijska podrška obezbjeđena je kroz intervenciju koju sprovodi LPZ. Savjetodavnu podršku pružaju članovi LPZ-a, odnosno treneri za sprovođenje GET Ahead treninga.

Sve kandidatkinje će tokom obuke biti detaljno informisane o kriterijumima za ocjenu kvaliteta biznis plana. 

Zainteresovane kandidatkinje treba da popune prijavni obrazac koji je dostupan na web stranici Opštine Kotor www.kotor.me a isti mogu preuzeti i u Građanskom birou Opštine Kotor. Uz prijavni obrazac kandidatkinje predaju potvrdu o nezaposlenosti (izdatu od strane Biro-a rada Kotor) i fotokopiju lične karte.

Rok za podnošenje prijava je 22.02.2022.godine do 11:00h lično na Građanskom birou Opštine Kotor, odnosno do 23:59h elektronski putem e-mail-a, u PDF formatu ili skeniran na adresu lpz@kotor.me.

Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje.

Vrh obrasca

Za dodatne informacije kontakt osobe su:

Lada Moškov, Koordinatorka projekta , lpz@kotor.me, 032 325 865

Anđela Milošević, Predsjednica LPZ Kotor, lpz@kotor.me, 032 325 865